pijl
  1. Je bent nu hier:
  2. Home
  3. /
  4. Goudsponsoren Businessclub De Weide Steen op stap

Goudsponsoren Businessclub De Weide Steen op stap

wvf__Goudsponsoren_Businessclub_De_Weide_Steen_1.jpg

Geplaatst op: 28 oktober 2022

Met als thema “Van het land tot op het bord” werd na twee corona jaren de draad weer opgepakt met het jaarlijkse uitje voor Goudsponsoren.

Donderdagmiddag 27 oktober starten we bij De Vreugdehoeve waar de luxe touringcar van IJsseltours klaar stond en gingen we richting IJsselmuiden om daar een 3-tal prachtige bedrijven te bezoeken.

wvf  Goudsponsoren Businessclub De Weide Steen 2
De start was bij groothandel Postuma AGF een inmiddels 110 jaar oud bedrijf gespecialiseerd in aardappelen, groente en fruit. Na ontvangst met koffie en gebak kregen we een bedrijfsfilm te zien met een uitgebreide toelichting en vervolgens bezochten we de enorme gekoelde hallen met heel veel bedrijvigheid.

Alles volledig geautomatiseerd en zeer professioneel, logistiek is hier enorm belangrijk. Postuma is de AGF-groothandel voor de specialist. Naast een uitgebreid assortiment kun je voor advies terecht op velerlei gebied zoals inrichting van de winkel.

Daarna ging de bus naar komkommerkweker Gebrs. Vahl die hun product leveren aan Postuma AGF, ook hier weer bijzonder om te zien hoe de processen en oogst hier verlopen. We kregen een enthousiaste uitleg van eigenaar Vahl (3e generatie) en een betrokken medewerker. Milieu en duurzaamheid zijn belangrijke speerpunten. Sinds 2012 worden de kassen verwarmd met duurzame aardwarmte hetgeen 80% bespaart op gas. Onder het bedrijf wordt van 1800 meter dieptewater van 70 graden opgepompt, waarmee de kassen verwarmd worden. In het hoogseizoen worden daar soms wel 120.000 stuks komkommer geplukt! Maar vanwege de enorm hoge energieprijzen gaat het bedrijf van Vahl de komende maanden geen komkommers telen daarvoor zijn de kosten te hoog.

Als laatste gingen we naar Uitgekookt Maaltijdservice en kregen van eigenaar Johan van Marle een bedrijfsfilm met toelichting over het hoe en waarom van zijn succesvolle bedrijf. Van Marle vertelde over de enorme groei en de uitbreidingsplannen van zijn bedrijf dat inmiddels alweer te klein is.

Hoge kwaliteit en variëteit met keuze uit liefst 24 maaltijden is het succes van dit bedrijf en goede logistieke systemen door heel Nederland met 500 bezorgers van maaltijden. Slogan van Uitgekookt “Zorg dat je elke dag beter wordt!" Bij ons vertrek kregen wij allemaal een tas met maaltijden mee.

Rond de klok van 18.30 uur waren we terug bij De Vreugdehoeve waar het team van Herman van Assen een heerlijk buffet voor het gezelschap klaar had staan en dat smaakte goed. 

We kunnen terugzien op een gezellig en zeer geslaagd uitje.